Home > Praktisch > Veelgestelde vragen > Aankoop van tickets

Aankoop van tickets

 

Hoe kan ik tickets reserveren?

De ticketverkoop zal anders verlopen dan gewoonlijk. Tickets reserveren doet u bij voorkeur via het onlineformulier dat u op elke concertpagina vindt. Mocht u geen toegang hebben tot internet of hinder ondervinden bij het plaatsen van uw reservatie, dan bent u ook welkom uw reservatie telefonisch door te geven: 03 292 36 80 op weekdagen tussen 9 en 17 uur.

Waarom kan ik geen abonnement kopen?

Omdat we minder concerten kunnen organiseren dan gebruikelijk en maar een beperkt aantal tickets per concert kunnen verkopen, is het niet mogelijk abonnementen aan te bieden. Er worden enkel losse tickets verkocht.

Kan ik meerdere tickets kopen voor een concert?

U kan in één bestelling enkel tickets kopen voor personen die tot uw huishouden behoren (i.e. die onder één dak wonen).

Wat als ik het concert wil bijwonen met iemand die niet tot mijn huishouden behoort, maar wel mijn nauw contact is?

Gelieve dan een afzonderlijke bestelling te plaatsen op naam van uw vriend(in) en met vermelding van de contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer) van deze persoon. In de zaal (en tijdens het wachten) kunt u plaatsnemen naast elkaar (max. 2 personen naast elkaar).

Wat als ik het concert wil bijwonen met iemand die niet tot mijn huishouden behoort en ook niet mijn nauw contact is?

Gelieve dan een afzonderlijke bestelling te plaatsen op naam van uw vriend(in) en met vermelding van de contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer) van deze persoon. In de zaal (en tijdens het wachten) kunt u helaas niet plaatsnemen naast elkaar, maar is 1,5 m afstand houden noodzakelijk.  Wij vragen u daarom om zeker twee stoelen tussen te laten, ook als u samen het concert bijwoont of toch in een eerder stadium samen tickets hebt besteld.

Volgens de meest recente veiligheidsmaatregelen van het Overlegcomité mag u momenteel slechts 1 nauw contact hebben.

Waarom mag ik op mijn naam geen kaartjes bestellen voor andere personen?

Als een besmet persoon een concert in AMUZ zou hebben bijgewoond, moeten wij in het kader van contactonderzoek de namen en contactgegevens (telefoon, e-mail) verstrekken van alle andere aanwezigen op het concert. Per huishouden moeten we dan de contactgegevens van minstens 1 persoon kunnen verstrekken. Daarom kan u in één bestelling enkel tickets kopen voor personen die tot uw huishouden behoren (i.e. die onder één dak wonen).

Hoe verloopt de betaling?

Nadat wij uw reservatie hebben ontvangen, verwerken we die in ons ticketsysteem. U kan betalen via overschrijving, dan krijgt u een bevestigingsmail toegestuurd met de betalingsgegevens. Nadat u de betaling via overschrijving hebt uitgevoerd, sturen we u de tickets toe. U kan ook betalen met een tegoedcode die u ontving, gelieve die dan correct in te vullen op het formulier.

Opdat we u de betaalde tickets vooraf zouden kunnen toesturen, vragen we om uw tickets ten laatste drie werkdagen voorafgaand aan het concert te reserveren en te betalen (als u e-tickets kiest). Als u de tickets per post wenst te ontvangen, dan dienen we de betaling minstens vijf dagen voorafgaand aan het concert ontvangen te hebben.

Kan ik punten van mijn A-kaart verzilveren bij de reservatie van mijn tickets?

Het verzilveren van A-kaartpunten is voorlopig nog niet mogelijk.

Hoelang worden mijn contactgegevens bewaard en waarvoor worden ze gebruikt?

Uw persoonlijke gegevens worden enkel gebruikt voor het verstrekken van informatie aangaande het concert waarvoor u een ticket kocht of in het kader van contactonderzoek, en worden slechts gedurende 14 dagen na het concert bewaard, tenzij u ermee instemt om in ons klantenbestand opgenomen te worden.

Kan ik nog een kaartje kopen aan de kassa?

Alle tickets moeten vooraf worden gereserveerd. Het is niet mogelijk om aan de balie voorafgaand aan het concert nog een ticket te kopen. Alle gereserveerde tickets moeten ook van tevoren betaald zijn, zodat we ze u kunnen toesturen.

Wordt er gewerkt met een wachtlijst?

Als u een ticket reserveert voor een concert waarvoor geen tickets meer beschikbaar zijn, dan plaatsen we u op een wachtlijst en brengen we u daarvan op de hoogte. Mocht een andere klant een ticket annuleren of mochten er bijkomende plaatsen ter beschikking kunnen worden gesteld (bijvoorbeeld naar aanleiding van een versoepeling van de veiligheidsmaatregelen), dan brengen we u daarvan op de hoogte en kan u het concert alsnog bijwonen.

Waarom zijn er geen twee prijscategorieën?

De stoelen worden zo geplaatst dat elke stoel een goede zichtbaarheid op het podium biedt. Er zijn voor de najaarsconcerten dan ook geen plaatsen in cat. 2 beschikbaar.

Wat als een concert waarvoor ik een ticket kocht alsnog wordt geannuleerd?

Als een concert onverhoopt zou moeten worden geannuleerd, kan u kiezen voor een tegoedbon of terugbetaling van uw ticket(s).

Kan ik aan de balie terecht met vragen over mijn ticket?

De balie blijft voorlopig gesloten. Gelieve vragen over uw ticket zoveel mogelijk vooraf te stellen via telefoon (03 292 36 80) of e-mail (tickets@amuz.be). Op het moment van uw concertbezoek kan een onthaalmedewerker u te woord staan, mocht u toch nog een vraag hebben.