Home > Praktisch > Veelgestelde vragen > Aankoop van tickets

Aankoop van tickets

 

Vanaf wanneer kan ik tickets bestellen?

U kan tickets reserveren vanaf 7 september om 10 uur.

Hoe kan ik tickets reserveren?

De ticketverkoop zal anders verlopen dan gewoonlijk. Tickets reserveren doet u bij voorkeur via het onlineformulier dat u vanaf 7 september om 10 uur op elke concertpagina vindt. Mocht u geen toegang hebben tot internet of hinder ondervinden bij het plaatsen van uw reservatie, dan bent u ook welkom uw reservatie telefonisch door te geven: 03 292 36 80 op weekdagen tussen 9 en 17 uur.

Waarom kan ik geen abonnement kopen?

Omdat we minder concerten kunnen organiseren dan gebruikelijk en maar een beperkt aantal tickets per concert kunnen verkopen, is het niet mogelijk abonnementen aan te bieden. Er worden enkel losse tickets verkocht.

Kan ik meerdere tickets kopen voor een concert?

U kan in één bestelling maximaal twee tickets per concert kopen. U kan enkel tickets kopen voor uzelf en voor één andere persoon die deel uitmaakt van uw persoonlijke bubbel (m.u.v. de familievoorstelling op 15 november). Wil u met meer dan twee personen uit dezelfde bubbel een concert bijwonen, dan vragen wij u om meerdere bestellingen te plaatsen. De reden hiervoor is dat u met maximaal twee personen naast elkaar kan zitten in de concertzaal. (We rekenen voorlopig geen transactiekosten aan.)

Wat als ik het concert wil bijwonen met een vriend(in) die niet tot mijn persoonlijke bubbel behoort?

Wil u tickets kopen voor een vriend(in) die u graag vergezelt, maar die geen deel uitmaakt van uw persoonlijke bubbel? Gelieve dan een afzonderlijke bestelling te plaatsen op naam van uw vriend(in) en met vermelding van de contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer) van deze persoon. In de zaal (en tijdens het wachten) moet u plaatsnemen op afstand van elkaar.

Waarom mag ik op mijn naam geen kaartjes bestellen voor personen die niet tot mijn persoonlijke bubbel behoren?

Als een besmet persoon een concert in AMUZ zou hebben bijgewoond, moeten wij in het kader van contactonderzoek de namen en contactgegevens (telefoon, e-mail) verstrekken van alle andere aanwezigen op het concert. Als u een kaartje koopt voor een metgezel uit uw persoonlijke bubbel, engageert u zich ertoe hem/haar te informeren als u wordt gecontacteerd. Maar als uw metgezel niet tot uw persoonlijke bubbel behoort, moeten we zijn/haar contactgegevens ontvangen bij de bestelling.

Hoe verloopt de betaling?

Nadat wij uw reservatie hebben ontvangen, verwerken we die in ons ticketsysteem. U kan betalen via overschrijving, dan krijgt u een bevestigingsmail toegestuurd met de betalingsgegevens. Nadat u de betaling via overschrijving hebt uitgevoerd, sturen we u de tickets toe. U kan ook betalen met een tegoedcode die u ontving, gelieve die dan correct in te vullen op het formulier.

Opdat we u de betaalde tickets vooraf zouden kunnen toesturen, vragen we om uw tickets ten laatste drie werkdagen voorafgaand aan het concert te reserveren en te betalen (als u e-tickets kiest). Als u de tickets per post wenst te ontvangen, dan dienen we de betaling minstens vijf dagen voorafgaand aan het concert ontvangen te hebben.

Kan ik punten van mijn A-kaart verzilveren bij de reservatie van mijn tickets?

Het verzilveren van A-kaartpunten is voorlopig nog niet mogelijk.

Hoelang worden mijn contactgegevens bewaard en waarvoor worden ze gebruikt?

Uw persoonlijke gegevens worden enkel gebruikt voor het verstrekken van informatie aangaande het concert waarvoor u een ticket kocht of in het kader van contactonderzoek, en worden slechts gedurende 30 dagen na het concert bewaard, tenzij u ermee instemt om in ons klantenbestand opgenomen te worden.

Kan ik nog een kaartje kopen aan de kassa?

Alle tickets moeten vooraf worden gereserveerd. Het is niet mogelijk om aan de balie voorafgaand aan het concert nog een ticket te kopen. Alle gereserveerde tickets moeten ook van tevoren betaald zijn, zodat we ze u kunnen toesturen.

Wordt er gewerkt met een wachtlijst?

Als u een ticket reserveert voor een concert waarvoor geen tickets meer beschikbaar zijn, dan plaatsen we u op een wachtlijst en brengen we u daarvan op de hoogte. Mocht een andere klant een ticket annuleren of mochten er bijkomende plaatsen ter beschikking kunnen worden gesteld (bijvoorbeeld naar aanleiding van een versoepeling van de veiligheidsmaatregelen), dan brengen we u daarvan op de hoogte en kan u het concert alsnog bijwonen.

Waarom zijn er geen twee prijscategorieën?

De stoelen worden zo geplaatst dat elke stoel een goede zichtbaarheid op het podium biedt. Er zijn voor de najaarsconcerten dan ook geen plaatsen in cat. 2 beschikbaar.

Wat als een concert waarvoor ik een ticket kocht alsnog wordt geannuleerd?

Als een concert onverhoopt zou moeten worden geannuleerd, kan u kiezen voor een tegoedbon of terugbetaling van uw ticket(s).

Kan ik aan de balie terecht met vragen over mijn ticket?

De balie blijft voorlopig gesloten. Gelieve vragen over uw ticket zoveel mogelijk vooraf te stellen via telefoon (03 292 36 80) of e-mail (tickets@amuz.be). Op het moment van uw concertbezoek kan een onthaalmedewerker u te woord staan, mocht u toch nog een vraag hebben.